فروش لوله مانیسمانقیمت لوله مانیسمان

قیمت لوله مانیسمان

قیمت لوله مانیسمان، به دلیل ساختار بدون درز آن و عملکرد منحصر به فردی که دارد از دیگر انواع لوله استحکام باتری دارد. لوله مانیسمان که عموما از جنس فولاد می باشد در پیکره خود هیچ درز و جوشی ندارد. صفحه آهن را با روش های مختلفی مثل یک خط مستقیم با مارپیچ به هم جوش می دهند ولی باید بدانید خط جوش خورده هر چقدر با مهارت بر روی ورق آهن زده شده باشد، میزان آسیب پذیری بیشتری از سطح بدون جوش دارد. این موضوع زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که با سیالات بسیار حساسی مانند نفت و گاز و فراورده های پالایشگاهی سروکار داریم.

قیمت لوله بدون درز یا لوله مانسیمان با مواد اولیه آن ارتباط مستقیم دارد. مواد اولیه لوله مانیسمان شمش فولاد است. پس قیمت شمش فولاد اولین عامل مؤثر بر قیمت این محصول می باشد. عوامل متعدد دیگری نیز بر قیمت لوله مانیسمان مؤثر هستند. ضخامت لوله مانیسمان یکی دیگر از عواملی است که در قیمت این قطعه نقش دارد. انواع لوله های مانیسمان تولید شده، ضخامتی بین 1.2 میلی متر تا 36 میلی متر دارند. هر چه میزان ضخامت بیشتر قیمت آن نیز بیشتر می شود. سایز لوله مانیسمان نیز با قیمت آن ارتباط دارد. سایز این محصول در ایران از 0.5 اینچ تا 24 اینچ موجود می باشد.
به طور مثال لوله مانیسمان 8 اینچ که جزو انواع سبک این محصول به شمار می آید و به طور معمول در شاخه های شش متری عرضه می شود، نسبت به لوله های بزرگ تر ارزان تر است. این مدل از این محصول ظرافت بیشتری از انواع دیگر داشته و در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد.

لوله مانیسمان 18 اینچ جزو سایزهای متوسط این محصول می باشد، بیشتر در شاخه های 6 متری و 12 متری در بازار ارائه می شود. این مدل بیشتر در خطوط هیدرولیکی، خطوط انتقال سیالات با فشار کم و صنعت های غذا و دارو استفاده می گردد. در رنج قیمتی گسترده این محصولات، لوله مانیسمان 18 اینچ، در محدوده قیمت متوسط قرار دارد.از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان، رده بندی این محصول می باشد.

این محصول در رده های 20، 40، 80، 120، 160 در بازار پیدا می شود. این رده بندی بر اساس استاندارد جهانی ASME B36.10 می باشد. لوله مانیسمان رده 20 در گاز کشی ساختمان استفاده می شود و قیمت آن با توجه به خواص و انواع و اتصالات مورد استفاده محاسبه می گردد. در صورت استفاده از این مدل، در صورت زلزله یا آسیب، این محصول ترک نخورده و شکاف بر نمی دارد.

لوله مانیسمان رده 40 ضخامت بیشتری از انواع سبک این محصول دارد. این محصول نسبت به خوردگی مقاومت بیشتری دارد. این محصول به گونه ای ساخته شده که توان تحمل و انتقال دما و فشار بیشتری دارد و عرضه و تقاضای آن در شاخه های 6 متری بیشتر می باشد. قیمت این کالا از انواع سبک بیشتر بوده و می شود گفت از انواع گران قیمت به حساب می آید. از رده 40 در برج ها و آتش نشانی استفاده می گردد. اما قیمت این محصول از رده 80 ارزان تر می باشد.


لوله مانیسمان رده 80 که قیمت بالاتری از انواع سبک تر دارد و تحمل فشار و حرارت بالاتری از مدل های قبل از خود دارد. از این مدل در محل هایی که حساسیت بالایی وجود دارد و فشار سیالات زیاد است استفاده می گردد مانند صنایع وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه ها و نیروگاه های حرارتی و …

قیمت این محصول به استانداردهایی که بر طبق آن ساخته شده است و ویژگی هایی که دارد محاسبه می شود. لوله های مانیسمان تحت تست های کیفی گوناگون اعم از فشار، میزان خوردگی و سختی و موارد دیگر قرار می گیرند که نتایج این تست ها نیز در قیمت کالا مؤثر هستند.
قیمت لوله مانیسمان علاوه بر ضخامت و اندازه و وزن و رده، به کشور تولید کننده آن نیز بستگی دارد. در ایران نیز کارخانه هایی در اصفهان، اهواز، ساوه و … برای تولید این محصول در قیمت ها و انواع گوناگون وجود دارند. کشورهای هند، چین، آلمان و … نیز تولید کننده و صادر کننده لوله مانیسمان می باشند.

باید دقت شود که با توجه به نوسان های اقتصادی و قیمت متغیر شمش فولاد و سایر عوامل برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان، به صورت روزانه اقدام کرد و از قیمت روز آن با خبر شد. ما آماده ارسال لوله مانیسمان با بهترین و مرغوب ترین کیفیت و در انواع گوناگون می باشیم. با رصد کردن قیمت روز انواع مدل های این محصول می توانید مناسب ترین و اقتصادی ترین قیمت را از مجموعه ما بخواهید. برای اطلاع از موجودی و قیمت لوله مانیسمان مورد نظر خود و جزئیات مربوطه و یا مشاوره جهت خرید مناسب ترین و کاربردی ترین لوله مانیسمان برای مقصود خود، می توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.